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FS / XPlane / P3D - Debriefings / Re:IFR World Tour 2021-2022
« Último mensaje por Jaker en 24 de Septiembre de 2022, 10:54:33 am »
Etapa 32: SCAT Aeropuerto Desierto de Atacama - Caldera (Atacama - Chile) - SCEL Aeropuerto Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez - Padahuel (Santiago de Chile - Chile)
ATC ROUTE: N0450F390 MORM3K MORMI UQ803 ISGUD UL302 SIMOK BAYOS8

Vuelo un poco agitado, hacía bastante aire en FL370, y aproximación con nubes. Impresionante el ver Los Andes así. Por otro lado, en lo que al sim se refiere, con el Update 10 y el DLSS... pffff.... 60fps en ULTRA. La verdad es que se ve brutal.

Código: [Seleccionar]
VRYREU FLIGHTPLAN - IFR  RYR32WT  EI-ENI  SCAT-SCEL
--------------------------------------------------------------------------------
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS (KG)                                    STD 24SEP/0830Z
--------------------------------------------------------------------------------
OFP 1 - PREPARED 24SEP/0801Z BY CARLOS GARCIA 

FR32WT/RYR32WT      EI-ENI/B737-8ERW CF                   ROUTE:    SCATSCEL-MFT

DEP: SCAT/CPO 35    ELEV 670   FT   MACH:       .78       TTL G/C DIST:   367 NM
ARR: SCEL/SCL 17R   ELEV 1555  FT   INIT ALT:   FL390     TTL F/P DIST:   382 NM
                                    FUEL BIAS:  103.0%    TTL AIR DIST:   373 NM
                                                          AVG WIND CMP: TL008 KT
ALT: SCVM/KNA 23    ELEV   461 FT   105 NM
--------------------------------------------------------------------------------
CONFIG      DOW  PAX   CARGO   TOTAL   ULOAD LIM             ZFW     TOW     LDW
STANDARD  41413  137    4046   15924    5349 ZFW     MAX   62686   79243   66361
                                                     PLN   57337   63127   60536
                                                     ACT  ......  ......  ......
               FUEL    CORR    ENDUR
TRIP           2591  ........  01:00
CONT 5%         176  ........  00:05
ALTN SCVM       915  ........  00:22
FINAL RESV     1058  ........  00:30
MIN T/O        4740  ........  01:57       .....................................
EXTRA          1050  ........  00:30       CAPTAINS SIGNATURE  (....)
TAXI            120  ........  00:10       
RELEASE        5910  ........  02:37       I ACCEPT THIS OFP AND I AM FAMILIAR
ARR FUEL       3139  ........  01:22       WITH THE PLANNED ROUTE AND AERODROMES

FUEL TANK CAP 20891 KG / MAX EXTRA FUEL 6875 KG LIM BY LDW
TRIP CORR FOR 1000 KG TOW INCR: +35 KG / 1000 KG TOW DECR: -27 KG
2000 FT LOWER:  +9 KG / EET 01:00  CLB: 250/280/78  DES: 78/280/250

--------------------------------------------------------------------------------
SCAT  STD 08:30Z/04:30L  ETD 08:30Z  ACT OFBL ....  EST T/O 08:40Z  ACT T/O ....
SCEL  STA 09:55Z/05:55L  ETA 09:45Z  ACT ONBL ....  EST LDG 09:40Z  ACT LDG ....
      SKD 01:25          PLN 01:15   TTL BLCK ....  EST FLT 01:00   TTL FLT ....
--------------------------------------------------------------------------------

ATC ROUTE: N0450F390 MORM3K MORMI UQ803 ISGUD UL302 SIMOK BAYOS8


ALTERNATE PLANNING
--------------------------------------------------------------------------------
ALTN/RWY DIST ALT/FL MSA  COMP  TIME   FUEL   DIFF ROUTE
SCVM/23   105 FL170  252 HD006 00:22    915      - VTN4 VTN ESMAN4
SAMR/11   177 FL270  252 TL016 00:31   1279   +364 NEBE5C NEBEG UL531 ESITO
                                                   UW37 SRA
SAME/36   186 FL290  252 TL007 00:33   1352   +437 NEBE5C NEBEG NEBE1Q
SAMM/32   225 FL350  252 TL014 00:37   1560   +645 ALBA5C ALBAL UM424 KOTNI W44
                                                   EKERO OPSUL1


MOST CRITICAL MORA 25200 FT AT AMB80
--------------------------------------------------------------------------------
AWY      WAYPOINT   MT    ALT MSA FREQ    TAS  LEG  FUEL REM / USED   LEG   ACC
-FIR     NAME                 ISA WND/SPD  GS  REM  POSITION          ETO / ATO
--------------------------------------------------------------------------------
         SCAT/35          670 109                        5.8 /   0.1           
-SCFZ    DESIERTO DE ATACAMA                   382  S2716.3 W07046.7 ...../.....

MORM3K   AT040     358   *CLB 109                5       5.4 /   0.5   03  00.03
                              P11 179/005      376  S2711.1 W07047.2 ...../.....

MORM3K   AT142     134   *CLB 109               10       5.2 /   0.7   02  00.05
                              P09 318/013      366  S2717.9 W07038.6 ...../.....

MORM3K   AT442     178   *CLB 109               30       4.8 /   1.1   05  00.10
-SACF                         P06 281/050      336  S2747.9 W07035.9 ...../.....

MORM3K   MORMI     178   *CLB 211               42       4.4 /   1.5   05  00.15
                              P01 284/068      294  S2830.0 W07032.2 ...../.....

UQ803    OGROS     187   *CLB 211               25       4.2 /   1.7   03  00.18
-SCEZ                         P05 286/074      268  S2855.3 W07034.5 ...../.....

UQ803    *TOC      186  FL390 211         450   18       4.1 /   1.8   03  00.21
-SAMF                         P04 287/076 460  250  S2913.1 W07036.3 ...../.....

         SCEL      186  FL390 246               57       3.8 /   2.1   07  00.28
                              P04 286/079      193  S3010.1 W07041.9 ...../.....

UQ803    NIRNU     186  FL390 246         450   26       3.7 /   2.2   04  00.32
-SCEZ                         P04 286/076 460  167  S3035.6 W07044.4 ...../.....

UQ803    *TOD      185  FL390 246         450   41       3.5 /   2.4   05  00.37
-SAMF                         P04 286/071 459  126  S3116.8 W07048.4 ...../.....

UQ803    ISGUD     185   *DES 246                3       3.5 /   2.4   00  00.37
-SCEZ                         P04 286/069      123  S3120.1 W07048.7 ...../.....

UL302    SIMOK     185   *DES 246               25       3.4 /   2.5   04  00.41
                              M01 288/052       98  S3145.1 W07051.2 ...../.....

BAYOS8   AMB90     178   *DES 246               10       3.4 /   2.5   01  00.42
         AMB357090            P00 292/042       88  S3155.1 W07050.8 ...../.....

BAYOS8   AMB80     178   *DES 252               10       3.4 /   2.5   02  00.44
         AMB357080            M01 299/022       78  S3205.1 W07050.4 ...../.....

BAYOS8   AMB70     178   *DES 252               10       3.4 /   2.5   01  00.45
         AMB357070            M01 300/020       67  S3215.1 W07050.0 ...../.....

BAYOS8   AMB54     181   *DES 252               16       3.4 /   2.5   03  00.48
         AMB356054            P01 308/014       51  S3231.2 W07050.4 ...../.....

BAYOS8   AMB46     176   *DES 252                8       3.4 /   2.5   01  00.49
         AMB356046            P01 318/011       43  S3239.2 W07049.9 ...../.....

BAYOS8   AMB38     176   *DES 252                8       3.4 /   2.5   02  00.51
         AMB356038            P05 323/006       35  S3247.2 W07049.4 ...../.....

BAYOS8   UGOLA     175   *DES 252                8       3.3 /   2.6   01  00.52
                              P07 286/000       27  S3255.2 W07048.7 ...../.....

BAYOS8   PDH25     187   *DES 252                5       3.3 /   2.6   01  00.53
         PDH356025            P05 197/001       23  S3259.9 W07049.5 ...../.....

BAYOS8   TEMUS     177   *DES 252                3       3.3 /   2.6   01  00.54
                              P04 188/002       20  S3302.9 W07049.3 ...../.....

BAYOS8   SCEL/17R  176   1555 252               20       3.2 /   2.7   06  01.00
         ARTURO MERINO BENITE                       S3322.3 W07048.2 ...../.....


--------------------------------------------------------------------------------



WIND INFORMATION - OBS ASKY
--------------------------------------------------------------------------------
(CLIMB)             NIRNU               (DESCENT)         
FL380  287/071 -52  FL430  287/076 -53  FL380  283/054 -52 
FL300  285/062 -44  FL410  287/076 -53  FL300  295/031 -48 
FL220  293/036 -26  FL390  287/076 -53  FL220  300/022 -30 
FL150  308/019 -10  FL370  286/076 -52  FL150  308/014 -14 
 7000  192/006  +9  FL350  285/075 -51   7000  210/001  +7


--------------------------------------------------------------------------------
END FLIGHTPLAN 00147  RYR32WT   EI-ENI   SCAT-SCEL   24SEP2022



(FPL-RYR32WT-IN
-B738/M-SDGIRWY/SB1
-SCAT0830
-N0450F390 MORM3K MORMI UQ803 ISGUD UL302 SIMOK BAYOS8
-SCEL0100 SCVM
-PBN/A1B1C1D1S2 NAV/RNVD1E2A1 COM/TCAS DOF/220924 REG/EIENI
 EET/SCFZ0010 SCEZ0015 RVR/200 OPR/VRYREU
-E/0227)



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ORIGIN: SCAT/CPO (DESIERTO DE ATACAMA, CHILE)                       UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCAT 240700Z AUTO VRB02KT 9000 OVC018/// 12/08 Q1017
 SCAT 240400Z 2406/2506 01008KT 8000 OVC012 TN11/2410Z TX17/2418Z
   BECMG 2412/2414 32010KT 9999 OVC018
   BECMG 2416/2418 27012KT CAVOK
   BECMG 2500/2502 20004KT BKN015

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DESTINATION: SCEL/SCL (ARTURO MERINO BENITEZ INTL, CHILE)           UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCEL 240700Z 16006KT 9999 FEW040 BKN200 10/09 Q1016 NOSIG
 SCEL 240400Z 2406/2506 16004KT 9999 SCT035 SCT180 TX15/2419Z TN08/2410Z
   BECMG 2406/2408 7000 BKN020 BKN035
   TEMPO 2409/2413 BKN010 OVC015
   BECMG 2416/2418 18010KT 9999 BKN035 BKN050
   BECMG 2500/2502 15005KT SCT020 BKN035

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCVM/KNA (VINA DEL MAR, CHILE)                           UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCVM 240700Z 18002KT 9999 BKN030 11/09 Q1018
 SCVM 240610Z 2407/2506 18004KT 9999 BKN030 TX14/2419Z TN10/2410Z
   TEMPO 2408/2413 VRB02KT 3000 -DZ BR OVC010
   BECMG 2414/2416 BKN012 BKN025
   BECMG 2418/2420 33010KT SCT025 BKN035

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SAMR/AFA (S.A. SANTIAGO GERMANO, ARGENTINA)              UTC -03:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SAMR 191300Z 09007KT 9999 OVC010 05/03 Q1024
 NO TAF AVAILABLE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SAME/MDZ (EL PLUMERILLO, ARGENTINA)                      UTC -03:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SAME 240700Z 23003KT CAVOK 11/00 Q1014
 SAME 240500Z 2406/2506 36005KT CAVOK TX25/2420Z TN05/2410Z
   BECMG 2406/2409 18015KT 9999 SCT030
   BECMG 2418/2424 18020KT 8000 RA OVC030

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SAMM/LGS (COM RICARDO SALOMON, ARGENTINA)                UTC -03:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 NO WX DATA AVAILABLE
<&BLOCK_END>







































2
F4BMS - General / Re: BMS 4.36.3 Out!!!!
« Último mensaje por Jaker en 24 de Septiembre de 2022, 10:49:05 am »
Lo del soporte VR no lo tengo yo tan claro. Lo último que sé es que lo estaba haciendo una única persona y lleva un tiempo que no da señales, ni para bien ni para mal....
3
F4BMS - General / Re: BMS 4.36.3 Out!!!!
« Último mensaje por fresco en 22 de Septiembre de 2022, 10:33:25 am »
 :pulgares:

Bueno, que hayan sacado tan rápido estas tres actualizaciones, huele a 4.37 a corto/medio plazo.

SI en la 4.37 meten todo lo que han dicho, esto es, nuevo terreno con malla de mayor resolución y texturas de mayor resolución, con su motor gráfico correspondiente, y soporte para VR, esto puede ser definitivo  8)

Fresco
4
FS / XPlane / P3D - Debriefings / Re:IFR World Tour 2021-2022
« Último mensaje por Jaker en 18 de Septiembre de 2022, 08:20:40 am »
Etapa 31: SCDA Aeropuerto Diego Aracena - Iquique (Tarapacá - Chile) - SCAT Aeropuerto Desierto de Atacama - Caldera (Atacama - Chile)
ATC ROUTE: N0452F370 ENLU2A ENLUS UQ803 NENAT NENA3D

El lugar más seco del mundo... la verdad es que los paisajes desérticos tienen algo que te dejan con la boca abierta, y más si los ves desde 37.000 pies. Espectacular.

Código: [Seleccionar]
VRYREU FLIGHTPLAN - IFR  RYR31WT  EI-ENI  SCDA-SCAT
--------------------------------------------------------------------------------
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS (KG)                                    STD 17SEP/0740Z
--------------------------------------------------------------------------------
OFP 1 - PREPARED 17SEP/0710Z BY CARLOS GARCIA 

FR31WT/RYR31WT      EI-ENI/B737-8ERW CF                   ROUTE:    SCDASCAT-MFT

DEP: SCDA/IQQ 19    ELEV 156   FT   MACH:       .78       TTL G/C DIST:   407 NM
ARR: SCAT/CPO 35    ELEV 670   FT   INIT ALT:   FL370     TTL F/P DIST:   455 NM
                                    FUEL BIAS:  103.0%    TTL AIR DIST:   452 NM
                                                          AVG WIND CMP: TL003 KT
ALT: SCES/ESR 27    ELEV  5240 FT   108 NM
--------------------------------------------------------------------------------
CONFIG      DOW  PAX   CARGO   TOTAL   ULOAD LIM             ZFW     TOW     LDW
STANDARD  41413  152    4419   17520    3753 ZFW     MAX   62686   79243   66361
                                                     PLN   58933   65439   62353
                                                     ACT  ......  ......  ......
               FUEL    CORR    ENDUR
TRIP           3086  ........  01:11
CONT 5%         176  ........  00:05
ALTN SCES      1107  ........  00:23
FINAL RESV     1054  ........  00:30
MIN T/O        5423  ........  02:08       .....................................
EXTRA          1083  ........  00:30       CAPTAINS SIGNATURE  (....)
TAXI            120  ........  00:10       
RELEASE        6626  ........  02:48       I ACCEPT THIS OFP AND I AM FAMILIAR
ARR FUEL       3360  ........  01:23       WITH THE PLANNED ROUTE AND AERODROMES

FUEL TANK CAP 20891 KG / MAX EXTRA FUEL 5091 KG LIM BY LDW
TRIP CORR FOR 1000 KG TOW INCR: +31 KG / 1000 KG TOW DECR: -29 KG
2000 FT LOWER:  +22 KG / EET 01:10  CLB: 250/280/78  DES: 78/280/250

--------------------------------------------------------------------------------
SCDA  STD 07:40Z/03:40L  ETD 07:40Z  ACT OFBL ....  EST T/O 07:50Z  ACT T/O ....
SCAT  STA 09:10Z/05:10L  ETA 09:06Z  ACT ONBL ....  EST LDG 09:01Z  ACT LDG ....
      SKD 01:30          PLN 01:26   TTL BLCK ....  EST FLT 01:11   TTL FLT ....
--------------------------------------------------------------------------------

ATC ROUTE: N0452F370 ENLU2A ENLUS UQ803 NENAT NENA3D


ALTERNATE PLANNING
--------------------------------------------------------------------------------
ALTN/RWY DIST ALT/FL MSA  COMP  TIME   FUEL   DIFF ROUTE
SCES/27   108 FL220  202 HD004 00:23   1107      - ILSO3K ILSOT Q802 DOVKA
SCSE/30   208 FL270  246 TL023 00:36   1563   +456 MORM3K MORMI UQ803 OGROS
                                                   Q803 ARSUS ARSU2B
SCFA/01   235 FL320  125 HD019 00:44   1863   +756 ILSO3K ILSOT UQ802 DOVRI
                                                   CEMOR3
SANO/35   340 FL370  255 TL041 00:51   2170  +1063 ILSO3K ILSOT UL650 GEKAL
                                                   UT691 LAR


MOST CRITICAL MORA 12500 FT AT UKATO
--------------------------------------------------------------------------------
AWY      WAYPOINT   MT    ALT MSA FREQ    TAS  LEG  FUEL REM / USED   LEG   ACC
-FIR     NAME                 ISA WND/SPD  GS  REM  POSITION          ETO / ATO
--------------------------------------------------------------------------------
         SCDA/19          156 076                        6.5 /   0.1           
-SCFZ    DIEGO ARACENA INTL                    455  S2031.2 W07010.8 ...../.....

ENLU2A   IQQ       009   *CLB 076 113.30        12       6.0 /   0.7   04  00.04
         IQUIQUE              P16 326/013      443  S2022.5 W07010.4 ...../.....

ENLU2A   *BDRY     188   *CLB 099               40       5.4 /   1.2   07  00.11
                              P13 288/031      402  S2102.9 W07011.6 ...../.....

ENLU2A   ENLUS     187   *CLB 099               51       4.9 /   1.7   07  00.18
                              P08 264/063      351  S2153.6 W07013.3 ...../.....

UQ803    *TOC      193  FL370 099         453   26       4.7 /   1.9   03  00.21
-SACF                         P06 270/072 437  325  S2219.7 W07017.4 ...../.....

UQ803    PUKTA     193  FL370 092         452   34       4.5 /   2.1   05  00.26
-SCFZ                         P05 271/078 436  291  S2253.1 W07022.7 ...../.....

UQ803    ISEKA     185  FL370 092         451   55       4.3 /   2.4   07  00.33
                              P05 272/080 446  236  S2347.8 W07023.1 ...../.....

         SCAT      183  FL370 080                6       4.2 /   2.4   01  00.34
-SACF                         P05 272/079      230  S2354.1 W07022.9 ...../.....

UQ803    UKATO     183  FL370 125         451   54       3.9 /   2.7   07  00.41
-SCFZ                         P05 279/080 458  176  S2448.2 W07021.1 ...../.....

UQ803    *TOD      182  FL370 125         450   47       3.7 /   2.9   06  00.47
-SACF                         P04 282/082 464  129  S2535.3 W07019.5 ...../.....

UQ803    NENAT     182   *DES 111               29       3.7 /   3.0   04  00.51
-SCFZ                         P07 304/057      100  S2604.1 W07018.5 ...../.....

NENA3D   PUMEN     202   *DES 093               17       3.7 /   3.0   02  00.53
                              P10 316/047       83  S2619.9 W07024.6 ...../.....

NENA3D   NESKO     202   *DES 093               34       3.6 /   3.0   06  00.59
                              P10 344/026       49  S2652.2 W07037.1 ...../.....

NENA3D   AT255     188   *DES 109               27       3.6 /   3.1   05  01.04
                              P10 320/000       22  S2719.3 W07039.7 ...../.....

NENA3D   VAPUD     178   *DES 109                8       3.5 /   3.1   02  01.06
                              P07 198/003       14  S2727.3 W07039.0 ...../.....

NENA3D   SCAT/35   330    670 109               14       3.4 /   3.2   05  01.11
         DESIERTO DE ATACAMA                        S2716.3 W07046.7 ...../.....


--------------------------------------------------------------------------------



WIND INFORMATION - OBS ASKY
--------------------------------------------------------------------------------
(CLIMB)             PUKTA               ISEKA               UKATO             
FL360  267/066 -48  FL410  274/080 -55  FL410  274/082 -56  FL410  280/085 -56
FL290  271/045 -32  FL390  274/080 -55  FL390  274/082 -56  FL390  280/085 -56
FL220  300/031 -16  FL370  272/078 -51  FL370  272/081 -51  FL370  279/081 -52
FL140  317/022   0  FL350  269/077 -47  FL350  270/079 -47  FL350  279/077 -48
 7000  337/006 +15  FL330  269/070 -42  FL330  270/073 -43  FL330  281/071 -44

(DESCENT)         
FL360  287/083 -51 
FL290  304/063 -36 
FL220  318/047 -19 
FL140  337/028  -3 
 7000  350/002 +13


--------------------------------------------------------------------------------
END FLIGHTPLAN 00146  RYR31WT   EI-ENI   SCDA-SCAT   17SEP2022



(FPL-RYR31WT-IN
-B738/M-SDGIRWY/SB1
-SCDA0740
-N0452F370 ENLU2A ENLUS UQ803 NENAT NENA3D
-SCAT0111 SCES
-PBN/A1B1C1D1S2 NAV/RNVD1E2A1 COM/TCAS DOF/220917 REG/EIENI
 EET/SCFZ0011 RVR/200 OPR/VRYREU
-E/0238)



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ORIGIN: SCDA/IQQ (DIEGO ARACENA INTL, CHILE)                        UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCDA 170700Z 15005KT CAVOK 13/09 Q1018
 SCDA 170410Z 1706/1806 34004KT 9999 BKN025 TN14/1710Z TX17/1718Z
   BECMG 1715/1717 21015KT FEW025
   BECMG 1722/1800 21008KT BKN025
   BECMG 1801/1803 18004KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DESTINATION: SCAT/CPO (DESIERTO DE ATACAMA, CHILE)                  UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCAT 170700Z AUTO 33005KT 9999 FEW016/// BKN019/// OVC022/// 12/09 Q1018
 SCAT 170410Z 1706/1806 36004KT 9999 OVC015 TN11/1710Z TX17/1718Z
   BECMG 1715/1717 34010KT BKN025
   BECMG 1718/1720 FEW025
   BECMG 1722/1800 30004KT
   BECMG 1801/1803 23004KT BKN012

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCES/ESR (RICARDO GARCIA POSADA, CHILE)                  UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 NO WX DATA AVAILABLE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCSE/LSC (LA FLORIDA, CHILE)                             UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCSE 170700Z AUTO 30004KT 9999 SCT017/// OVC021/// 11/09 Q1017
 SCSE 170400Z 1706/1806 30004KT 9999 OVC015 TX13/1719Z TN08/1710Z
   TEMPO 1706/1712 VRB02KT BKN007 OVC012
   BECMG 1712/1714 SCT020 OVC025
   BECMG 1716/1718 26009KT BKN030
   BECMG 1802/1804 SCT030

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCFA/ANF (ANDRES SABELLA, CHILE)                         UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCFA 170700Z 13003KT 9999 BKN022 13/08 Q1018 NOSIG
 SCFA 170410Z 1706/1806 34004KT 9999 OVC020 TN12/1710Z TX15/1718Z
   BECMG 1712/1713 21004KT
   BECMG 1714/1716 20014KT FEW025
   BECMG 1801/1803 20007KT BKN020

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SANO (BRIG. JUAN FANCUDO QUIROGA, ARGENTINA)             UTC -03:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 NO WX DATA AVAILABLE
<&BLOCK_END>



































5
F4BMS - General / Re: BMS 4.36.3 Out!!!!
« Último mensaje por Jaker en 18 de Septiembre de 2022, 08:15:21 am »
Descargando... :pulgares:
6
F4BMS - General / BMS 4.36.3 Out!!!!
« Último mensaje por Skorp en 16 de Septiembre de 2022, 07:19:32 am »
https://forum.falcon-bms.com/category/5/releases-updates

Citar
Data Changelog
3D & Textures changes:
---------------------
(none)


Flight Models changes:
---------------------
- EF-2000 OFM changed


Documentation changes:
---------------------
- KTO charts updated
- Kneeboards ILS freq page updated
- Training Manual updated
- Dash 34-1 updated
- CAS Template updated


Vehicle / Weapon changes:
----------------
- Fixed Triple Ejector Rack (TER) not used for single BDU-33


IVC changes:
-----------
(none)


Comms changes:
------------
(none)


Airbase changes:
---------------
- 3D trees removed from some additional airbases (FPS performance issues)
- ILS Seosan fixed


Other changes:
-------------
- Updated Falcon BMS.cfg
- Added g_bExternalTrackIROrientation in cfg file
- Campaign Tiger Spirit is now easier as per original design

Citar
Code Changelog
3D Engine:
------------------
- Fixed aircrafts not exploding when hitting the ground
- Fixed memory leak in frame draw lists.


Weather Engine:
---------------------
(None)


AI Engine:
----------------
- Rewriting of the ground avoidance code. Fixes aircraft crashing into the ground too easily in BFM. Allow better low level combat.
- Fixed AI landing on wrong airbase.
- Fixed memory corruption in helibrain.


ATC Engine:
-----------------
- Fixed Parking point CTD due to reaggregation.


UI Engine:
----------------
- Fixed UI CTD related to ATO mission type drop down and pauses UI refresher while user is editing it.
- Fixed CTD in UI editor when flight creation fails.


Systems:
--------------
- Fixed CTD after last mav is fired and AIM9 tries to draw DLZ.
- Fixed inconsistencies in heading tape position & ILS caret position.
- Fixed size of Maltese cross in AGR/DTOS, ACM Slew, and CATA.
- Fixed missing funnel/sight with no lock.
- Possible fix for hung stores due to spikes in input.


Flight Models:
--------------------
(None)


Others:
-------------
- Fixes CTD related to MP tanker message.
- Fix for ACMI deadlock on exit.
- Some tacview fixes (improve frequency, fixes typo).
7
FS / XPlane / P3D - Debriefings / Re:IFR World Tour 2021-2022
« Último mensaje por Jaker en 10 de Septiembre de 2022, 11:44:56 am »
Etapa 30: SLAL Aeropuerto Internacional Sucre Alcantari (Yamparaez - Bolivia) - SCDA Aeropuerto Diego Aracena - Iquique (Tarapacá - Chile)
ATC ROUTE: N0450F400 DCT ALC UW14 ISMID UW6 BORAM UL797 AKNUV AKNUV4

Espectacular las vistas, ahora sí que hemos visto el altiplano boliviano... una llanura inmensa que parece eso un paisaje lunar. Flipante. Por lo demás vuelo tranquilo, algo de viento en contra pero sin sobresaltos.

Código: [Seleccionar]
VRYREU FLIGHTPLAN - IFR  RYR30WT  EI-ENI  SLAL-SCDA
--------------------------------------------------------------------------------
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS (KG)                                    STD 10SEP/0910Z
--------------------------------------------------------------------------------
OFP 1 - PREPARED 10SEP/0842Z BY CARLOS GARCIA 

FR30WT/RYR30WT      EI-ENI/B737-8ERW CF                   ROUTE:    SLALSCDA-MFT

DEP: SLAL 36    ELEV 10184 FT   MACH:       .78           TTL G/C DIST:   295 NM
ARR: SCDA/IQQ 20    ELEV 156   FT   INIT ALT:   FL400     TTL F/P DIST:   377 NM
                                    FUEL BIAS:  103.0%    TTL AIR DIST:   414 NM
                                                          AVG WIND CMP: HD034 KT
ALT: SCAR/ARI 02    ELEV   166 FT   139 NM
--------------------------------------------------------------------------------
CONFIG      DOW  PAX   CARGO   TOTAL   ULOAD LIM             ZFW     TOW     LDW
STANDARD  41413  164    1195   15791    5482 ZFW     MAX   62686   79243   66361
                                                     PLN   57204   63436   60876
                                                     ACT  ......  ......  ......
               FUEL    CORR    ENDUR
TRIP           2560  ........  01:04
CONT 5%         177  ........  00:05
ALTN SCAR      1365  ........  00:28
FINAL RESV     1065  ........  00:30
MIN T/O        5167  ........  02:08       .....................................
EXTRA          1065  ........  00:30       CAPTAINS SIGNATURE  (....)
TAXI            120  ........  00:10       
RELEASE        6352  ........  02:48       I ACCEPT THIS OFP AND I AM FAMILIAR
ARR FUEL       3612  ........  01:28       WITH THE PLANNED ROUTE AND AERODROMES

FUEL TANK CAP 20891 KG / MAX EXTRA FUEL 6550 KG LIM BY LDW
TRIP CORR FOR 1000 KG TOW INCR: +34 KG / 1000 KG TOW DECR: -26 KG
2000 FT LOWER:  +4 KG / EET 01:04  CLB: 250/280/78  DES: 78/280/250

--------------------------------------------------------------------------------
SLAL  STD 09:10Z/05:10L  ETD 09:10Z  ACT OFBL ....  EST T/O 09:20Z  ACT T/O ....
SCDA  STA 10:25Z/06:25L  ETA 10:29Z  ACT ONBL ....  EST LDG 10:24Z  ACT LDG ....
      SKD 01:15          PLN 01:19   TTL BLCK ....  EST FLT 01:04   TTL FLT ....
--------------------------------------------------------------------------------

ATC ROUTE: N0450F400 DCT ALC UW14 ISMID UW6 BORAM UL797 AKNUV AKNUV4


ALTERNATE PLANNING
--------------------------------------------------------------------------------
ALTN/RWY DIST ALT/FL MSA  COMP  TIME   FUEL   DIFF ROUTE
SCAR/02   139 FL180  103 HD008 00:28   1365      - REPU4K REPUK REPU3A
SCCF/10   151 FL250  219 TL025 00:27   1380    +15 VUREL VURE2C
SCFA/19   196 FL270  099 TL009 00:36   1602   +237 ENLU2A ENLUS ENLU4A
SPTN/02   216 FL300  234 HD003 00:39   1760   +395 REPU4K REPUK UL300 ARI UM664
                                                   LOLES LOLES3


MOST CRITICAL MORA 22300 FT AT TOKOL
--------------------------------------------------------------------------------
AWY      WAYPOINT   MT    ALT MSA FREQ    TAS  LEG  FUEL REM / USED   LEG   ACC
-FIR     NAME                 ISA WND/SPD  GS  REM  POSITION          ETO / ATO
--------------------------------------------------------------------------------
         SLAL/36        10184 185                        6.2 /   0.1           
         ALCANTARI                             377  S1915.3 W06508.8 ...../.....

DCT      ALC       180   *CLB 185 113.40         5       5.9 /   0.4   03  00.03
         ALCANTARI            P16 326/014      373  S1916.1 W06508.6 ...../.....

UW14     PTS       254   *CLB 185 114.90        35       5.5 /   0.9   05  00.08
         POTOSI               P16 305/032      338  S1931.4 W06541.5 ...../.....

UW14     NIDRO     239   *CLB 185                7       5.4 /   1.0   01  00.09
                              P15 293/032      331  S1935.7 W06546.8 ...../.....

UW14     IVSOS     239   *CLB 185                4       5.4 /   1.0   01  00.10
                              P15 286/033      327  S1938.3 W06550.0 ...../.....

UW14     ISMID     239   *CLB 185               10       5.3 /   1.1   01  00.11
                              P13 271/036      317  S1945.0 W06558.2 ...../.....

UW6      BORAM     336   *CLB 199               16       5.1 /   1.2   02  00.13
                              P12 258/037      301  S1931.4 W06607.7 ...../.....

UL797    UDUNI     245   *CLB 199               51       4.7 /   1.6   07  00.20
                              P06 276/061      250  S2000.2 W06651.9 ...../.....

UL797    *TOC      245  FL400 198         450   29       4.5 /   1.8   04  00.24
                              P04 278/062 402  222  S2016.3 W06717.2 ...../.....

         SCDA      244  FL400 208               66       4.2 /   2.2   10  00.34
                              P04 278/068      156  S2052.9 W06815.3 ...../.....

UL797    ILPEM     244  FL400 208         450    9       4.1 /   2.2   01  00.35
-SCFZ                         P04 278/068 398  147  S2057.7 W06823.1 ...../.....

UL797    TOKOL     243  FL400 223         450   24       4.0 /   2.4   04  00.39
                              P04 278/069 397  123  S2110.9 W06844.2 ...../.....

UL797    *TOD      277  FL400 223         450    3       4.0 /   2.4   01  00.40
                              P04 278/069 381  120  S2110.9 W06847.4 ...../.....

UL797    AKNUV     277   *DES 223               55       3.9 /   2.4   08  00.48
                              P14 301/043       65  S2110.8 W06946.5 ...../.....

AKNUV4   DA004     309   *DES 136               25       3.9 /   2.5   05  00.53
                              P15 308/010       40  S2057.3 W07008.6 ...../.....

AKNUV4   SIREX     305   *DES 076               13       3.8 /   2.5   03  00.56
                              P17 148/002       27  S2050.9 W07021.0 ...../.....

AKNUV4   SCDA/20   032    156 076               27       3.7 /   2.7   08  01.04
         DIEGO ARACENA INTL                         S2031.8 W07010.9 ...../.....


--------------------------------------------------------------------------------



WIND INFORMATION - OBS ASKY
--------------------------------------------------------------------------------
(CLIMB)             ILPEM               TOKOL               (DESCENT)         
FL290  270/034 -29  FL440  279/069 -53  FL440  279/070 -53  FL290  275/065 -29
FL230  312/029 -14  FL420  279/069 -53  FL420  279/070 -53  FL230  297/050 -16
FL170  303/015  -2  FL400  279/069 -53  FL400  279/070 -53  FL170  307/033  -5
FL110  340/007 +10  FL380  277/069 -51  FL380  277/070 -51  FL110  301/006  +9
 5000  191/001 +22  FL360  272/070 -46  FL360  272/071 -46   5000  155/001 +17


--------------------------------------------------------------------------------
END FLIGHTPLAN 00145  RYR30WT   EI-ENI   SLAL-SCDA   10SEP2022



(FPL-RYR30WT-IN
-B738/M-SDGIRWY/SB1
-SLAL0910
-N0450F400 DCT ALC UW14 ISMID UW6 BORAM UL797 AKNUV AKNUV4
-SCDA0104 SCAR
-PBN/A1B1C1D1S2 NAV/RNVD1E2A1 COM/TCAS DOF/220910 REG/EIENI
 EET/SCFZ0035 RVR/200 OPR/VRYREU
-E/0238)



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ORIGIN: SLAL (ALCANTARI, BOLIVIA)                                   UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SLAL 100200Z 03009KT 7000 NSC 11/08 Q1030
 SLAL 100400Z 1006/1106 00000KT 9999 SCT010 TX20/1019Z TN06/1011Z
   BECMG 1010/1012 21010KT NSC
   BECMG 1015/1017 02015KT
   BECMG 1102/1104 00000KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DESTINATION: SCDA/IQQ (DIEGO ARACENA INTL, CHILE)                   UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCDA 100800Z 13004KT 110V170 9999 BKN026 14/07 Q1017
 SCDA 100425Z 1006/1106 12004KT 9999 OVC025 TN14/1010Z TX17/1018Z
   BECMG 1014/1016 22016KT CAVOK
   BECMG 1022/1100 OVC025
   BECMG 1102/1104 19007KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCAR/ARI (CHACALLUTA INTL, CHILE)                        UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCAR 100800Z 16006KT 120V190 9999 OVC023 15/10 Q1016
 SCAR 100412Z 1006/1106 21004KT 9999 OVC025 TN14/1010Z TX17/1018Z
   BECMG 1016/1018 22010KT CAVOK
   BECMG 1023/1101 21004KT OVC025

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCCF/CJC (EL LOA, CHILE)                                 UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCCF 100800Z AUTO 12015KT 9999 NCD 08/M17 Q1025
 SCCF 100412Z 1006/1106 11015KT CAVOK TN01/1010Z TX23/1018Z
   BECMG 1014/1015 09007KT
   BECMG 1016/1018 27020KT
   TEMPO 1018/1021 28025G35KT
   BECMG 1023/1101 25010KT
   BECMG 1103/1105 11015KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SCFA/ANF (ANDRES SABELLA, CHILE)                         UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SCFA 100800Z VRB01KT 9999 OVC021 13/09 Q1018 NOSIG
 SCFA 100417Z 1006/1106 21004KT 9999 OVC020 TN13/1010Z TX16/1016Z
   BECMG 1014/1016 20015KT FEW025
   BECMG 1021/1023 BKN020
   BECMG 1102/1104 21007KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SPTN/TCQ (COL CARLOS CIRIANI SANTA ROSA, PERU)           UTC -05:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SPTN 100300Z 22005KT 9999 OVC020 12/10 Q1019 RMK PP000
 SPTN 092300Z 1000/1024 VRB02KT 8000 OVC017 TX19/1019Z TN11/1010Z
   TEMPO 1011/1014 OVC010
   FM101630 20006KT CAVOK
<&BLOCK_END>































8
FS / XPlane / P3D - Debriefings / Re:IFR World Tour 2021-2022
« Último mensaje por Jaker en 28 de Agosto de 2022, 12:24:29 pm »
Etapa 29: SPZO Aeropurto Internacional Alejandro Velasco Astete - Cuzco (Cuzco - Perú) - SLAL Aeropuerto Internacional Sucre Alcantari (Yamparaez - Bolivia)
Simulador: MSFS2020 - Offline
ATC ROUTE: N0447F390 ILMO3F ILMOX UV11 JUL UM657 ALC DCT

Ahora que ha bajado la temperatura ya puedo volver a retomar los vuelos, porque es que se me pone el micro y la gpu a 71ºC y los ventiladores a tope. En cuanto al vuelo pues flipando con el paisaje de Perú y Bolivia, es que es un desierto montañoso que no tiene fin, y lo del altiplano boliviano no será en esta zona, desde luego. Ah, y estrenamos 737-800  XD

Código: [Seleccionar]
VRYREU FLIGHTPLAN - IFR  RYR29WT  EI-ENI  SPZO-SLAL
--------------------------------------------------------------------------------
ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS (KG)                                    STD 28AUG/0835Z
--------------------------------------------------------------------------------
OFP 1 - PREPARED 28AUG/0806Z BY CARLOS GARCIA 

FR29WT/RYR29WT      EI-ENI/B737-8ERW CF                   ROUTE:    SPZOSLAL-MFT

DEP: SPZO/CUZ 10    ELEV 10860 FT   MACH:       .78       TTL G/C DIST:   522 NM
ARR: SLAL 36    ELEV 10184 FT   INIT ALT:   FL390     TTL F/P DIST:   535 NM
                                    FUEL BIAS:  103.0%    TTL AIR DIST:   493 NM
                                                          AVG WIND CMP: TL035 KT
ALT: SLPO 06    ELEV 12922 FT   47 NM
--------------------------------------------------------------------------------
CONFIG      DOW  PAX   CARGO   TOTAL   ULOAD LIM             ZFW     TOW     LDW
STANDARD  41413  149    1983   15244    6029 ZFW     MAX   62686   79243   66361
                                                     PLN   56657   62347   59378
                                                     ACT  ......  ......  ......
               FUEL    CORR    ENDUR
TRIP           2969  ........  01:12
CONT 5%         163  ........  00:05
ALTN SLPO       589  ........  00:10
FINAL RESV      979  ........  00:30
MIN T/O        4700  ........  01:57       .....................................
EXTRA           990  ........  00:30       CAPTAINS SIGNATURE  (....)
TAXI            120  ........  00:10       
RELEASE        5810  ........  02:37       I ACCEPT THIS OFP AND I AM FAMILIAR
ARR FUEL       2661  ........  01:10       WITH THE PLANNED ROUTE AND AERODROMES

FUEL TANK CAP 20891 KG / MAX EXTRA FUEL 7973 KG LIM BY LDW
TRIP CORR FOR 1000 KG TOW INCR: +32 KG / 1000 KG TOW DECR: -6 KG
2000 FT LOWER:  +44 KG / EET 01:12  CLB: 250/280/78  DES: 78/280/250

--------------------------------------------------------------------------------
SPZO  STD 08:35Z/03:35L  ETD 08:35Z  ACT OFBL ....  EST T/O 08:45Z  ACT T/O ....
SLAL  STA 10:20Z/06:20L  ETA 10:02Z  ACT ONBL ....  EST LDG 09:57Z  ACT LDG ....
      SKD 01:45          PLN 01:27   TTL BLCK ....  EST FLT 01:12   TTL FLT ....
--------------------------------------------------------------------------------

ATC ROUTE: N0447F390 ILMO3F ILMOX UV11 JUL UM657 ALC DCT


ALTERNATE PLANNING
--------------------------------------------------------------------------------
ALTN/RWY DIST ALT/FL MSA  COMP  TIME   FUEL   DIFF ROUTE
SLPO/06    47 16000  185 TL002 00:10    589      - PTS
SLAG/34    85 13000  185 HD005 00:17    658    +69 ALC
SLUY/31   126 14000  199 HD001 00:21   1196   +607 PTS
SLCB/32   182 FL240  188 HD009 00:31   1300   +711 ALC W18 EGUTA T714 CBA


MOST CRITICAL MORA 23400 FT AT SPZO
--------------------------------------------------------------------------------
AWY      WAYPOINT   MT    ALT MSA FREQ    TAS  LEG  FUEL REM / USED   LEG   ACC
-FIR     NAME                 ISA WND/SPD  GS  REM  POSITION          ETO / ATO
--------------------------------------------------------------------------------
         SPZO/10        10860 234                        5.7 /   0.1           
         TNTE FAP ALEJANDRO V                  535  S1332.1 W07157.3 ...../.....

ILMO3F   KIMOR     114   *CLB 234               14       5.3 /   0.6   04  00.04
                              P14 035/009      521  S1336.1 W07144.0 ...../.....

ILMO3F   URC       115   *CLB 234 115.60         9       5.1 /   0.7   01  00.05
         URCOS                P15 016/012      512  S1339.0 W07135.2 ...../.....

ILMO3F   ILMOX     150   *CLB 234               71       4.5 /   1.3   10  00.15
                              P08 334/037      441  S1435.7 W07050.7 ...../.....

UV11     *TOC      150  FL390 217         447   44       4.2 /   1.6   05  00.20
                              P00 326/044 491  397  S1510.5 W07023.1 ...../.....

UV11     JUL       150  FL390 200 115.50  447   22       4.1 /   1.7   03  00.23
         JULIACA              P00 326/044 491  375  S1528.1 W07009.1 ...../.....

         SLCB      127  FL390 211               30       4.0 /   1.8   03  00.26
                              P01 326/045      344  S1543.0 W06941.7 ...../.....

UM657    ELAKO     127  FL390 211         447   26       3.9 /   1.9   03  00.29
-SLLF                         P01 325/046 488  319  S1555.6 W06918.3 ...../.....

UM657    PAZ       128  FL390 224 115.70  447   71       3.6 /   2.3   09  00.38
         LA PAZ               P01 321/052 497  247  S1630.7 W06814.0 ...../.....

UM657    VAPAS     142  FL390 231         446   55       3.3 /   2.5   07  00.45
                              P00 320/056 503  192  S1708.3 W06731.9 ...../.....

         SLAL      143  FL390 198               34       3.2 /   2.6   04  00.49
                              P00 320/057      158  S1731.8 W06705.8 ...../.....

UM657    *TOD      143  FL390 198         446   56       2.9 /   2.9   07  00.56
                              P00 319/058 504  102  S1810.3 W06622.6 ...../.....

UM657    PAMAR     143   *DES 188               29       2.9 /   2.9   03  00.59
                              P09 325/035       73  S1829.6 W06600.7 ...../.....

UM657    VURNA     144   *DES 188               38       2.9 /   2.9   05  01.04
                              P14 016/007       35  S1855.5 W06531.7 ...../.....

UM657    TOLIP     144   *DES 185               11       2.8 /   3.0   02  01.06
                              P15 098/003       24  S1903.1 W06523.2 ...../.....

UM657    ALC       144   *DES 185 113.40        19       2.8 /   3.0   05  01.11
         ALCANTARI            P18 154/009        5  S1916.1 W06508.6 ...../.....

DCT      SLAL/36   360  10184 185                5       2.7 /   3.1   01  01.12
         ALCANTARI                                  S1915.3 W06508.8 ...../.....


--------------------------------------------------------------------------------



WIND INFORMATION - OBS ASKY
--------------------------------------------------------------------------------
(CLIMB)             JUL                 ELAKO               PAZ               
FL280  344/024 -29  FL430  326/045 -56  FL430  325/047 -56  FL430  322/053 -56
FL220  009/014 -14  FL410  326/045 -56  FL410  325/047 -56  FL410  322/053 -56
16000  037/006  -2  FL390  326/045 -56  FL390  325/047 -56  FL390  322/053 -56
11000  337/001 +10  FL370  329/042 -51  FL370  326/042 -51  FL370  324/047 -52
 5000  341/002 +23  FL350  333/040 -46  FL350  326/036 -47  FL350  326/042 -47

VAPAS               (DESCENT)         
FL430  321/057 -56  FL280  321/029 -30 
FL410  321/057 -56  FL220  337/013 -15 
FL390  321/057 -56  16000  072/004  -2 
FL370  322/051 -52  11000  159/008 +12 
FL350  323/045 -48   5000  191/002 +24


--------------------------------------------------------------------------------
END FLIGHTPLAN 00144  RYR29WT   EI-ENI   SPZO-SLAL   28AUG2022



(FPL-RYR29WT-IN
-B738/M-SDGIRWY/SB1
-SPZO0835
-N0447F390 ILMO3F ILMOX UV11 JUL UM657 ALC DCT
-SLAL0112 SLPO
-PBN/A1B1C1D1S2 NAV/RNVD1E2A1 COM/TCAS DOF/220828 REG/EIENI
 EET/SLLF0029 RVR/200 OPR/VRYREU
-E/0227)



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ORIGIN: SPZO/CUZ (TNTE FAP ALEJANDRO VELAZCO AST, PERU)             UTC -05:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SPZO 280400Z 28005KT 9999 NSC 06/M01 Q1032 NOSIG RMK PP000
 SPZO 272300Z 2800/2824 29005KT 9999 NSC TX23/2819Z TN01/2811Z
   TEMPO 2818/2822 02012KT

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DESTINATION: SLAL (ALCANTARI, BOLIVIA)                              UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SLAL 272000Z 35009KT 9999 FEW023 23/M07 Q1025
 SLAL 280400Z 2806/2906 00000KT 9999 NSC TX17/2819Z TN06/2811Z
   BECMG 2816/2818 02010KT SCT020

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SLPO (CAPT NICOLAS ROJAS, BOLIVIA)                       UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SLPO 261800Z 36008KT 9999 NSC 16/M05 Q1035
 NO TAF AVAILABLE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SLAG/MHW (APIAGUAIKI TUMPA, BOLIVIA)                     UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 NO WX DATA AVAILABLE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SLUY/UYU (LA JOYA ANDINA, BOLIVIA)                       UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 NO WX DATA AVAILABLE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ALTERNATE: SLCB/CBB (JORGE WILSTERMANN INTL, BOLIVIA)               UTC -04:00│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 SLCB 280700Z 25003KT 9999 NSC 13/00 Q1026
 SLCB 280400Z 2806/2906 00000KT 9999 NSC TX26/2819Z TN07/2811Z
   TEMPO 2810/2812 4000 FU
   BECMG 2817/2819 29010KT SCT036
<&BLOCK_END>



































9
F4BMS - General / BMS 4.36.2 Out!!!!
« Último mensaje por fresco en 26 de Agosto de 2022, 14:37:22 pm »
https://forum.falcon-bms.com/topic/23247/falcon-bms-4-36-u2-incremental-installer

Falcon BMS 4.36 Update 2
Here are the changes for Falcon BMS 4.36.2 (Update 2):

Data Changelog
3D & Textures changes:
----------------
- F-16C 50 HAF texture fix
- Updated F-16 cockpit sidewall and throttle and stick textures
- U-2S : removed BDA, PATROL, REEC PATROL mission type from the FM file
- F-16A & B skin update
- F-16C Block 15, 25, 30, 32, 40, 42, 50, 52, MLU, HAF, ROKAF skins updated
- F-15 wing models fixed (cockpit view)


Flight Models changes:
---------------------
- New AI BFM (ACDATA changed - New AOA lines).
- EF-2000 FM adjusted


Documentation changes:
---------------------
- BMS Technical Manual updated
- BMS User Manual updated
- BMS Key file Editor updated
- Callback List updated
- Cheongju and Iwami Airports charts updated
- F15E 3D cockpit manual updated


Vehicle / Weapon changes:
----------------
- Fix AIM120C Drag for low altitudes and guidance delay
- BLU-107 fixed following code changed


IVC changes:
-----------
(none)


Comms changes:
------------
- Updated the AI "weapons free" comms


Airbase changes:
---------------
- Removed Feature 3D Trees from all Airbases (main & scenery) objectives due to massive framerate impact


Other changes:
-------------
- Adjusted the "AfterburnerDetentClick" sound
- Updated Config.exe and Falcon BMS.cfg
Code Changelog
3D Engine:
------------------
(None)


Weather Engine:
---------------------
(None)


AI Engine:
----------------
- Fix AI not having correct anti-collision sequence after a ramp startup.


ATC Engine:
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- Fix CTD related to aircraft parking/landing/taxing in airbases different to the original one, see https://forum.falcon-bms.com/topic/22957
- Fix ILS Steering Command with Wind


UI Engine:
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(None)


Systems:
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- Fix SJ page : it is accessible even on ground. But the load outs are not "HOT" when selected except if GndJett activated.
- Fix Harm HUD bearing and angle to Turn cues. If range outside MMR , Angle to turn is the angle to turn to reach MMZ & Following Btest U2, blank turn angle if outside AMZ or inside MMZ without solution.
- Fix Gun Reticle Hud Cues : Heading tape badly positioned and depression in mrad with 3 digits.
- Fix wrong hud heading tape when on ground with GND speed selected.
- Font changes.
- Fix for HARM box flashes faster.
- Adds g_bHSD_HAD_FCR_Font for cfg file. "1" enables the font size of many HSD/HAD/FCR fonts that should be using the "bullseye" font size (bugged tgts, IDM wingmen, IDM bugged tgts, PPTs, etc.) Enable for more realism/decluttered displays. Disable for better readability.
- Improvements to FCR MFD DLZ positioning, Raero, Ropt symbology & text
- Fix next-rocker increasing active stpt when in DEST page, see https://forum.falcon-bms.com/topic/23135
- Fix LCOS pipper w/o lock - The lead angle was far too low - one easy (and inexpensive!) way to fix this is to have the unlocked LCOS pipper to just follow the snake around with the usual low-pass filter.
- Refactoring of bullet & target flight path over BTOF.
- Fix RWR detection ranges - STT/TWS/RWS had multipliers > 2 causing RWR to go off at ranges of 100NM or more.
- Fix durandal (BLU-107) effects and ballistics
- Fix AGM65L laser code unlocking


Flight Models:
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- Fix for noze gear collapse.
- New AI BFM (ACDATA changed - New AOA lines).


Others:
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- Added TrackIR controls external and eyefly view camera orientation (set g_bExternalTrackIROrientation 0 // disable TIR external view)
- Fix Carrier bad spawning (spawning in the air instead of on the deck).
- Fix unresponsive TMS-up after switching from AG to NAV with AGM65 loaded, see https://forum.falcon-bms.com/topic/22666
- Fix JTAC CTD, see https://forum.falcon-bms.com/topic/23050
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F4BMS - General / BMS 4.36 U1
« Último mensaje por Skorp en 21 de Julio de 2022, 10:06:18 am »
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