Este sitio utiliza cookies propias y de terceros. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK Más Información.

[A-10C] Op. Bactria

• 13 Respuestas
  • 1934 Vistas

*

Tundra

• Überperrus
  • *
  • 7150
  • Once a fighter pilot
[A-10C] Op. Bactria
« en: 06 de Junio de 2012, 13:21:45 pm »
Pues aquí tenemos una misión que nos tuvo anoche a Zorasht y a mí enganchados durante 2 horas. Se llama Operation Bactria, y su autor ha querido traslador al mundo virtual el escenario y las condiciones de las operaciones reales de los Warthog en Afganistán. Es una misión con un grado alto de aleatoriedad. Hay dos grupos de 4 aviones disponibles cada uno, con una base e IP asignado. Una vez que se llega al IP, el AWACS nos irá dando información para completar un objetivo. Una vez completado, se vuelve al IP y así sucesivamente hasta que nos den permiso para volver a base o lo pidamos nosotros por circunstancias(daños, winchester, etc).

Los objetivos varían y pueden ser infantería, edificios, piezas AAA, etc.
La carga bélica está, como no podía ser menos, adecuada a una carga típica de las operaciones reales, con lo que nos podemos ir olvidando de llevar 6 Mavericks y 4 GBU.

La misión se puede descargar de aquí, del hilo de los foros oficiales:
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=89051

Capturas de anoche:

Mientras hacemos el arranque en frío, vemos un pareja de Strike Eagles

Iniciando el taxi

Atacando con cohetes la ladera desde la que infantería enemiga estaba atacando un convoy aliado

Uno de los ¿6? SAMs que esquivó Zorasht

En cambio, yo me tragué el que me tiraron casi cuando ya estábamos sin más armamento y me quedé sin viaje de vuelta.
En resumen, toneladas de tensión, las llamadas de las tropas amigas pidiendo ayuda, una buena ración de CDU(metiendo las coordenadas de los objetivos a mano según las cantaba el AWACS), una distribución adecuada del armamento, la zona montañosa, etc...
Lo dicho, la mejor misión hasta la fecha :pulgares:

*

Silver_Dragon

• Moderador
  • Überperrus
  • *
  • 10083
  • Mas noticias desde el frente
    • 21Squad
Re:[A-10C] Op. Bactria
« Respuesta #1 en: 06 de Junio de 2012, 14:01:07 pm »
Esta misión ya la habia oido por el E69, pero no la habia mirado, entonces, ¿parece como si tuviese contenido escripeado en plan generador entonces, no?, jolin, y en terreno montañoso para mas leches xD

Mas noticias desde el frente (
DCS:W (ED KA-50-2/A-10C/P-51D/CA/FC3/FW-190D-9/NTTR BST UH-1H/Mi-8/F-86F/F-5E LNK Mig-21Bis/AJS-37)

*

HH

• Überperrus
  • *
  • 5436
« Respuesta #2 en: 06 de Junio de 2012, 16:24:36 pm »
Que pasada  :shock:

Muchas gracias por compartirlo Tundra ... joer, dan ganas de bajar el Cougar del altillo

*

Jaker

• Administrador
  • Überperrus
  • *
  • 10773
  • Perroflauta
« Respuesta #3 en: 06 de Junio de 2012, 16:54:44 pm »
Pues sí, debriefings así hacen ganas, sí....  :oops:
Lo que se pueda, cuando se pueda y si se puede...

*

Skorp

• Administrador
  • Überperrus
  • *
  • 20951
« Respuesta #4 en: 06 de Junio de 2012, 18:06:27 pm »
Pasote......y pajote..:pulgares:

Si señor, thx :dios:

No Center......No Party XD.

Enfoca cualquier situación problemática como lo haría un perro:
olfatea el problema y si no te lo puedes comer o follar, méate en ello y vete.

*

Toro1

• Überperrus
  • *
  • 2556
« Respuesta #5 en: 06 de Junio de 2012, 18:41:00 pm »
Impresionante misión, sí señor.  :pulgares:

*

Zorasht

• Überperrus
  • *
  • 2871
« Respuesta #6 en: 07 de Junio de 2012, 01:02:16 am »
Solo vengo a re-afirmar que la misión es la leche.   :P

Tambien decir que creo mi habilidad para esquivar sams es algo nuevo, y posiblemente fue gracias a que tundra, que hacia de wingman, me los fue cantando casi todos y me dio una oportunidad  :pulgares: Tambien decir que cuando le dispararon a el yo no sabia ni donde estaba  :boing:

Esta noche hemos estado otro rato liados.  :cunao:

"When you're pushed, killing is as easy as breathing"
John Rambo

*

Silver_Dragon

• Moderador
  • Überperrus
  • *
  • 10083
    • 21Squad
« Respuesta #7 en: 13 de Octubre de 2012, 11:38:04 am »
Parece que la misión es compatible con la 1.2.1, simplemente hay que abrirla con el editor y volverla a guardar. Yo me la estoy bajando a ver si activando el mando terrestre dan cosas interesantes
DCS:W (ED KA-50-2/A-10C/P-51D/CA/FC3/FW-190D-9/NTTR BST UH-1H/Mi-8/F-86F/F-5E LNK Mig-21Bis/AJS-37)

*

Silver_Dragon

• Moderador
  • Überperrus
  • *
  • 10083
    • 21Squad
« Respuesta #8 en: 27 de Febrero de 2013, 01:35:07 am »
El creador esta actualizado la misión para la versión 1.2.3
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1685816&postcount=138
Hello all,

Roughly two months ago I announced that Op. Bactria v3.0 was being worked on and I gave a hopeful release date by Christmas 2012. When we all received word that v1.2.3 was being worked on in December, I decided to continue development but hold off a release due to new upcoming mission editor features and a history of new patches breaking the functionality of missions. At this point in time Op. Bactria v3.0 is completely done minus some conditions that will utilize new mission editor features. I also need to correct some outstanding bugs and most importantly, make sure that the rest of the mission was not broken by the latest patch.

I'm pleased that v1.2.3 is finally released so that I can finish the remaining parts of the mission and release it to you all. I do ask, however, that you remain patient in this process as I insure that the mission is 100% stable and working. I'm incredibly busy and it will take time (in the magnitude of weeks) to finish the mission as I'm away from my main PC. Many of you have offered suggestions for a future version of the mission and I'm thankful for your feedback. I'm pleased to announce that I have faithfully considered all of this feedback and acted upon most of it for version 3.0.

Version 3.0, among other updates and changes, includes a new four ship and randomized tasking that in my opinion is the most realistic and fun of all the flights in Op. Bactria. I'm very thankful for all of your support and feedback and I hope that you will be entertained by this next release.

Habu/Force

*

Silver_Dragon

• Moderador
  • Überperrus
  • *
  • 10083
    • 21Squad
« Respuesta #9 en: 20 de Marzo de 2013, 22:04:24 pm »
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1703043&postcount=141
Operation Bactria v3.0 Released!

Download Link, v3.0

Compatible with DCS: World v1.2.3

Roughly a year ago to the day, I released Op. Bactria v1.0 and was more than flattered by all of your support and enthusiasm for the mission. Last December, I announced that work on version 3.0 was underway. After learning about the v1.2.3 to DCS: World, I withheld release to insure compatibility and reliability at all costs: my primary focus in mission development. I want to apologize for the long duration of time that has passed until release. It was not intended to be so long, but the wait is no more!

Unfortunately, this will probably be the last development cycle for Op. Bactria. The file size is at its max, and unless ED creates a "file caching" system for multiplayer so clients do not have to download the same mission over again, it will be infeasible to add more taskings and thus expand the file size. On an average internet connection it will take clients roughly 1.5 minutes to download the mission file. I am formulating additional mission ideas that will utilize this proof of concept in other missions, though we will have to wait until EDGE and Nevada are released . Please see below for more information about this version and a teaser made by Fluffer.

Changelog:

**New Content**

- Op. Bactria is now a COOP14 with the addition of a new 4-ship, Tusk flight, with its own randomized tasks. The tasking for this 4 ship is, in my opinion, the most realistic and entertaining of all the tasks in the mission. Tusk flight focuses on the contemporary insurgency in Afghanistan.

- Tusk flight introduces more complex logic that provides more possibilities for failing taskings. While this has certainly been improved over previous flights, limitations on file size and triggers have made failure conditions less numerous than I would otherwise like to have.

- Each sound file has been remastered with a new "radio click" that is far more realistic and pleasing to the ear. Sound files have also been adjusted appropriately for volume.

- At 9.44 MB, Op. Bactria v3.0 is only 600kb greater than v2.0 despite having almost 99 more sound files. This was possible due to new compression techniques and overall optimization. This was the surprise I was implying a while ago .

- Updated briefing map in-game has all relevant frequencies and tanker tracks included.

- Mission has been made, tested, and released for DCS: World v1.2.3. Previously Op. Bactria was only tested for reliability with standalone A-10C.

**Fixes**

- New to Bactria v3.0, any member of the flight (i.e. lead, #2, #3, and #4) can activate the taskings by flying to the IP or to the target area. Before, only lead was able to activate these taskings.

- Tanker speeds have been increased to allow more realistic and easier tanking.

- All JTAC's for Boar flight should be working as per DCS: World v1.2.3. Their reliability cannot be guaranteed across different past and future versions of DCS: World.

- Helicopter land feature has been utilized.

- Grids that are given by AWACS have been reduced to six digits when necessary for realism and to facilitate easier recording and entering of target grids. Voice recordings will still tell 10 digit grids if player is interested in recording all 10 digits.

- Taskings have been reworked so that if clients inadvertently fly over the tasked target area during AWAC's briefing on the new tasking, it would trigger the next sequence of events. V3.0 should fix all issues with multiple sound files playing over each other.

- Loadout possibilities are restricted as per airport warehouse inventories to maintain realism (i.e., stick with the default loadout) and F10 outside views have been restricted to fog of war.

- Many taskings have been altered to improve gameplay, clarity, and functionality.

**Credits**

- Special thanks to Fluffer (www.unitedoperations.net) for helping me with the entirety of Tusk flight's voice recordings. Thanks to him, the dialogue is incredibly realistic and convincing. Check out his YouTube channel, integralsrulz.

Teaser

A special video prepared by Fluffer for release:
https://www.youtube.com/watch?v=C3k-...ature=youtu.be

Updated Briefing Map

Enjoy!

Habu

*

Tundra

• Überperrus
  • *
  • 7150
  • Once a fighter pilot
« Respuesta #10 en: 21 de Marzo de 2013, 20:16:23 pm »
 :pulgares:

*

Tundra

• Überperrus
  • *
  • 7150
  • Once a fighter pilot
« Respuesta #11 en: 30 de Abril de 2013, 09:48:45 am »
Anoche en el TS habíamos quedado en volar esta misión el jueves 2 de mayo.
Hoy, con la salida de la versión 1.2.4 pues imagino que habrá que esperar a que el autor pegue un repaso para ver que está todo OK, o si queréis nos lanzamos y la hacemos "perrus style".
Como veáis.

*

Silver_Dragon

• Moderador
  • Überperrus
  • *
  • 10083
    • 21Squad
« Respuesta #12 en: 07 de Agosto de 2013, 10:01:10 am »
Versión 3.1 Descarga: aqui

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1832837&postcount=185
Compatible with DCS: World v1.2.5

Hello all,

Last night I uploaded a new version of Op. Bactria into the user files section of the ED website, and only now have I found enough time to inform everyone of this patch! I'm not a big fan of having to issue patches because I prefer to release large, complete updates that are properly tested and add new content. I first considered issuing a patch to bring v1 to v1.5, but I scrubbed this attempt and made v2.0 by adding additional content. So far, this is the first "maintenance patch" I have ever issued (and hopefully the last). Despite my best efforts, I recently discovered that a task in Pig Flight would not properly end. The problem was quickly resolved when I discovered that a flag was set to "false" when it should have been "true". Others also reported that a task in the two-ship Boar flight was also broken. For some strange reason the "group dead" condition has historically led to problems in missions after a few DCS patches. I experienced this issue for the first time during Op. Bactria v1 so I switched most of the "group dead" evaluations to "unit dead". When I added Boar flight in Op. Bactria v2, I mistakenly reused the "group dead" condition again, planting the seed for future problems. The task worked fine in v1.2.3, but after 1.2.5, it failed to work for no apparent reason. I read in the recent ED patch notes that the "group dead" condition had been fixed, but to avoid any future problems, I have abandoned "group dead" in favor of "unit dead" when it comes to single targets.

Because this is a small patch, no additional content was made but I did add a new feature that allows players to reference the grid of the current tasking by simply using the F10 radio command option. These entries will automatically be removed and updated appropriately as the mission progresses. A frequently requested feature since v1, my hope is that it will eliminate people from having to hastily scribble down the grids given by AWACS so that they can enjoy the ambiance of the mission and the briefing. I also enhanced gameplay slightly by moving some units around. Occasionally, some groups of enemy were not firing as much as they should have. These problems should be fixed now.

I would like to remind everyone that development of Op. Bactria will probably halt as the file size is at a maximum (9.44MB to accommodate 171 voice files). I am currently working on a new mission that will utilize the concept of Op. Bactria but will unfortunately have to wait until the Nevada theater is released.

As always, I sincerely appreciate any and all feedback and please keep me updated about problems or bugs. I'm about to embark upon another "DCS dark age" for several months where I will be away from my main computer, so please bring me up to speed whenever there is a new DCS patch regarding the mission.

Habu

*

Tundra

• Überperrus
  • *
  • 7150
  • Once a fighter pilot
« Respuesta #13 en: 07 de Agosto de 2013, 20:35:15 pm »
Pues habrá que probarla durante la segunda quincena :pulgares: